Terapia manualna tkanek miękkich

Metoda ta polega na wykonywaniu zabiegów manualnych, które mają na celu usunięcie bądź zminimalizowanie napięć i dysfunkcji układu mięśniowo – powięziowego (mięśni, powięzi, ścięgien i więzadeł).

Poprzez rozluźnienie i uwolnienie wzorców nieprawidłowych napięć w tkankach możliwe jest  zmniejszenie bólu, poprawa płynności ruchu oraz zwiększenie lub przywrócenie prawidłowego zakresu ruchu. Stosowanie niżej wymienionych technik jest bezpieczne dla pacjenta.

Techniki Energizacji Mięśni

Poizometryczna relaksacja mięśni i więzadeł jest jedną ze skuteczniejszych technik doprowadzających do mięśniowej równowagi w warunkach bezbólowych. Stosując PIR, poprawia się elastyczność i długość mięśni oraz łagodzi się ból. Przy wykorzystaniu tej techniki można obniżyć napięcie mięśniowe i rozluźnić daną strefę mięśniową.

PIR składa się z 3 części

1. Izometryczne napięcie mięśnia, który ma być rozciągnięty – trwa 10 s.
  2. Rozluźnienie mięśnia zaraz po napięciu na ok 10 s.
  3. Delikatne zwiększanie zakresu ruchu podczas rozluźniania mięśnia. Czynności te można powtarzać kilkakrotnie, za każdym razem zwiększając zakres ruchu.

Mięśniowo-powięziowe rozluźnianie

Ograniczenia w obrębie powięzi mogą powodować zaburzenia napięć, które pociągają struktury kostne w nieprawidłowych kierunkach, powodując ból i dysfunkcję. Skrócenie struktur mięśniowo – powięziowych powoduje ograniczenie długości – zmniejszając siłę, możliwości kurczenia i wytrzymałość. Te techniki pracy z tkanką miękką dają bardzo dobry efekt i są dobrze tolerowane przez pacjenta.

Techniki Aktywnego Rozluźniania

Techniki te polegają na utrzymaniu stałego nacisku lub zablokowaniu tkanek podczas jednoczesnego rozciągania tkanek.

Terapia punktów spustowych

Punkt spustowy to bardzo wrażliwe miejsce leżące w obrębie nadmiernie napiętych tkanek, które jest wrażliwe pod wpływem ucisku i często powoduje ból promieniujący oraz inne objawy w obszarach ciała odległych od miejsca drażnienia. Metody likwidowania punktów spustowych są efektywne i bezpieczne dla pacjenta.

Comments are closed.